www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...
www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

www.CaspianOne.ir فروشگاه کاسپین 1

عرضه نرم افزار،کتاب برنامه آموزش های تخصصی فنی و مهندسی معماری عمران مکانیک برق الکترونیک آمار ریاضیات تدوین ویرایش فیلم ویدئو عکس تصویرصوت و...

چرا مهندسان باید اتوکد مخترع یا اینونتور Autodesk Inventor را یاد بگیرند؟ دلیل استفاده از اینونتورچیست؟

پاسخ به این سوال نیاز به مرور گذشته طراحی به وسیله کامپیوتر CAD دارد. اولین و مهمترین نرم افزار طراحی صنعتی کتیا CATIA می باشد و به دنبال آن پرواینجینییر ، اتوکد و.. وارد رقابت شدند که هریک در روش و کاربردی با خصوصیات خودرا داشتند. امروزه با توسعه سخت افزارهای کامپیوتر این امکان به مهندسان داده شده که برنامه های پیچیده تر و پرحجم تر را استفاده کنند و بنابراین نرم افزارها نیز ارتقاء می یابند. کتیا به همین دلیل با کمبود رم مواجه بود و محیط های کاری خود را به قسمت های مختلف و جداگانه تقسیم نمود ، نرم افزار اتوکد به همین دلیل تنها بر رسم و بایگانی خطوط و نقشه ها تاکید داشت و مواردی چون متحرک سازی و سه بعدی را عرضه نکرده بود.اما امروزه شرکت دازالت سیستم نرم افزار کتیا را بسیار قویتر و نرم افزار سالیدورک را نیز عرضه نموده است که چندین محیط در یک جا جمع شده اند. نرم افزار اتوکد نیز از سال 2000 رسم سه بعدی را در گوشه ای از اتوکد قرارداده و متحرک سازی محدود را به آن اضافه کرده بود اما این موارد قابل رقابت با سالیدورک Solidworks ، پرواینجینیرPro/Engineer ، زیمنس ان ایکس Siamese NX نبوده اند. مدیران شرکت اتودسک متوجه شدند که از نرم افزارهای آنها در سطوح پایین و ساده فقط به عنوان ابزار نقشه کشی صنعتی استفاده می گردد و در صورتیکه افراد بخواهند طراحی های معماری یا مکانیک خود را به صورت سه بعدی و متحرک نمایش دهند از استودیومکس استفاده می کنند. بنابراین از همان سال 2000 پروژه اتودسک اینونتوریا اتوکد مخترع  آغاز شد. اصلی ترین ویژگی اینونتور نسبت به اتوکد افزایش کارایی متناسب با سخت افزارهای جدید رم ، پردازنده و کارت گرافیک است . شما در طراحی های کد ساده در کتیا و اتوکد نیاز به نقاط اتصال و خطوط دارید ، یعنی باید برای رسم یک مربع چهار خط رسم و به هم متصل کنید ، البته این مورد پیشرفتهایی هم داشته و شما می توانید از یک نقطه آغاز و دوضلع مربع را ابتدا رسم و به دو ضلع بعد ختم کنید ، یا بهتر مربع واحد را رسم و ابعاد آن را بکشید و اندازه کنید، اما تمام این موارد روی یک بعد صفحه اسکچSkatch است . شما برای رسم یک مکعب نیاز به تکمیل مربع و سپس حجم دادن به آن هستید اکسترود. حال اگر بخواهید این مربع مکعب را تغییر دهید ابتدا باید طرح سطح آن را تغییر دهید یعنی ابتدا اسکچ را ویرایش کنید ، برای تغییرات و صفحه حجم ها و پوسته های پیشرفته نیاز به اسکچ ها ، پلان ها صفحات کمکی ، خطوط اصلی و کمکی و.. دارید. به عنوان مثال شما نمی توانید مکعب را مستقیم از هر طرف بکشید یا کوچک و بزرگ کنید.



امروزه این عمل طراحی و ویرایش مستقیم سه بعدی و همزمان با هم در نرم افزارهای سالیدورک جدید ، زیمنس ان ایکس و اینونتور وجود دارد. حتی بسیار پیشرفته تر سوراخ مخروط پخ گردکردن گوشه ها  دندانه آج زدن و..   

شخصا از سال 2008 اتودسک اینونتور را داشته و استفاده نموده بودم اما این نرم افزار از استقبال چندانی برخوردار نشد . در سال 2010 اولین نسخه کامل و جدید اتودسک اینونتور کاملا سه بعدی ، با جلوه های بصری ، بانک مواد و متریال و قطعات خود ، متحرک سازی عرضه شد . مهندسان مکانیک زمانیکه اتوکد مکانیکال 2010 را نصب نمودند متوجه شدند که ابزارهای سه بعدی و متحرک سازی آن دیگر در گوشه اتوکدها وجود ندارد. فروشگاه کاسپین 1 از همان ابتدا این نرم افزار را سریع ترجمه عرضه و ابزارها و امکانات آن را با توضیح کامل منتشر نمود. در سال 2012 ابزارهای رابط بین اتوکد های طراحی و رسم و اتودسک اینونتور سه بعدی به بهترین حالت تهیه و عرضه شد مانند Inventor Fusion , Inventor Studio , Inventor Publisher  اتصال سه بعدی اتودسک که همان ابزار سه بعدی گوشه اتوکدهای قبلی بود، متحرک سازی اتودسک  که همان Move Maker , Motion Tools  ابزار متحرک یا پویانمایی و ذخیره فیلم گوشه اتوکد های سابق ، و انتشار دهنده اتودسک که همان ابزار تبدیل به تصویر ، پی دی اف سابق سه بعدی بود عرضه شد. فروشگاه کاسپین 1 از سال 2012 با تخفیف های ویژه برای مشتریان سابق سعی در عمومی و فراگیر نمودن اتودسک اینونتور Autodesk Inventor نمود. عرضه با تخفیف ویژه اتودسک اینونتور 2012 برای کاربران سابق و برای همه کاربران نرم افزارهای اتوکد  AutoCAD Civil 3D , Architecture , Mechanical , MEP , AutoCAD , Electrical  و در توضیحات همه عنوان نمود ، اگر به سه بعدی سازی ، متحرک سازی و اتصال بین اتوکد ها تمایل دارید از اتودسک اینونتور همراه با اتوکدهای خود استفاده کنید. در سال 2013 این فرایند تکمیل و به اوج خود رسید . نرم افزارهای اتودسک اتوکدهای سال 2013 در همه تخصص ها و کاربردها حتی پایپینگ و نقشه جغرافیا همگی توانایی استفاده و ذخیره ورود و خروج فایل های سه بعدی اتودسک اینونتور را دارند.


 


سخن نهایی :

اگرچه شما برای تخصص خود نیازمند نرم افزارهای تخصصی اتوکد هستید و اتوکد های تخصصی دارای بانک اطلاعات و استاندارد و مواد قطعات هستند. با این وجود شما برای بیان دقیق و پیش نمایش سه بعدی ، انتشار آن به نرم افزاری سه بعدی 3D Studio نیاز دارید. در واقع نرم افزار طراحی و نقشه کشی حرفه ای و تخصصی همان اتوکد تخصصی است و اتودسک اینونتور دارای بانک مواد قطعات تخصصی نیست اما زبان مشترک بین همه است. شما با نمایش ، سه بعدی نمودن ، شبیه سازی طرح خود در اتودسک اینونتور می توانید آن را به دیگر تخصص ها ، حتی افراد غیر متخصص ، مشتریان هم  توضیح و محصول نهایی را پیش از ساخته شدن آن ، نشان دهید و مطابق خواست مشتری تغییر دهید.

و برای دانشجویان فنی و مهندسی و عموم جامعه ، دبیرستان ، پزشکی ، کشاورزی ، .. شما چگونه می توانید ایده ، طرح ، شکل و فرم آن چیزی را که در ذهن دارید به دیگران منتقل کنید؟ هر چیزی که شما تصور می کنید . می خواهید بسازید، دوست دارید برای شما بسازند ، شکل ابعاد فرم رنگ جلوه نورپردازی .. هر ابتکار و اختراعی را می توانید در اتودسک اینونتور ایجاد و به دیگران نشان دهید. اتوکد مخترع یا مبتکر Autodesk Inventor یک زبان گویا تصویری بین شما در انتقال و گفتگو می تواند باشد. به همین جهت امروزه اتودسک اینونتور در سطوح پایین در کشورهای مدرن و پیشرفته آموزش داده می شود. می توانید فیلم های زیر را ببینید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد